SPIN TRAINING
EDI Training | Training 2021
EDI, Digital Ecosystem for Innovation Confcommercio has launched EDI Training, the project dedicated to Confcommercio staff with the aim of developing knowledge and skills on issues related to Digital Transformation, Enterprise 4.0 and service innovation, in order to ensure the necessary support to companies that will refer to the SPINs – Innovation Desks of EDI.
EDI Training, which realised its first edition in 2019, is reserved to those realities of the System already affiliated with EDI and addressed to the staff and managers of EDI’s SPINs and to the staff of the member Associations and Federations. In 2021, EDI Training restarts, with the aim of offering the SPINs operational support and accompanying managers and operators of the EDI Innovation Desks, in the development and delivery of services for companies.
AVVIO EDIZIONE 2021
La seconda edizione di EDI Training si aprirà con un evento di presentazione EDI Training per gli SPIN, che si svolgerà on line il 13 gennaio 2021 dalle ore 14.30 alle ore 15.30, e che darà il via al primo step della seconda EDI Training.
Il primo step della seconda edizione di EDI Training prevedrà la realizzazione della Masterclass Il consulente digitale SPIN, realizzata in collaborazione con il partner EDI Webidoo, che si svolgerà on line a partire dal 19 gennaio 2021 in due diverse edizioni. La Masterclass prevedrà 34 ore di lezione divise in 1 sessione introduttiva in plenaria e 5 incontri formativi della durata di 4 ore, che si svolgeranno con una cadenza di 2 giornate a settimana, a giorni alterni. Le giornate formative tratteranno i seguenti temi:
- Introduzione alla Digital Strategy
- La presenza on line
- La promozione on line
- La vendita on line
- Il mercato dei servizi digitali
- La progettazione strategica
Il secondo step della seconda edizione di EDI Training prevedrà la realizzazione di cinque webinar e permetterà ai referenti e agi operatori degli SPIN di conoscere e utilizzare i servizi EDI per le imprese. I webinar si svolgeranno a febbraio/marzo 2021, ogni mercoledì pomeriggio, e tratteranno i seguenti temi:
- Facilitare ed avviare la trasformazione digitale delle imprese: l’Assessment di EDI
- CRM – Il Customer Relationship Management di EDI
- La comunicazione dello SPIN verso le imprese
- Strumenti e strategie di e-commerce per le imprese, in collaborazione con il partner EDI Shopify
- La formazione on line per creare consapevolezza: l’LMS EDI per le imprese
Il terzo step della seconda edizione di EDI Training prevedrà la realizzazione di quattro webinar, su temi che saranno definiti nel corso della prima parte de 2021 sulla base delle esigenze specifiche degli SPIN e dopo un ascolto specifico degli operatori.
Tutti gli eventi prevedranno momenti di presentazione dei relatori e momenti di interazione, lavori di gruppo e sperimentazione degli strumenti.
Gli eventi sincroni saranno realizzati su piattaforma Webex-Cisco e poi inseriti nel canale EDI per le imprese, al fine di consentire una visualizzazione successiva, anche in modalità asincrona.
Launch of the 2021 edition
The second EDI Training edition will open with an EDI Training presentation event for SPINs, which will take place online on January 13, 2021 from 2:30 to 3:30 p.m., and will start the first step of the second EDI Training.
The first step of the second edition of EDI Training will include the realization of the Masterclass The Digital SPIN Consultant, realized in collaboration with EDI partner Webidoo, which will take place online from January 19, 2021 in two different editions. The Masterclass will include 34 hours of lessons divided into 1 introductory session in plenary and 5 training meetings of 4 hours, which will take place twice a week, every other day. The training days will cover the following topics:
- Introduction to Digital Strategy
- Online presence
- Online Promotion
- The on line sale
- The digital services market
- Strategic planning
The second step of the second edition of EDI Training will consist of five webinars and will enable the SPINs’ referents and operators to learn about and use EDI services for companies. The webinars will take place in February/March 2021, every Wednesday afternoon, and will cover the following topics:
- Facilitating and initiating the digital transformation of engterprises: EDI Assessment
- CRM – EDI’s Customer Relationship Management
- SPIN’s Communication to enterprises
- E-commerce tools and strategies for enterprises, in collaboration with EDI partner Shopify
- Online training to create awareness: EDI LMS for enterprises
The third step of the second edition of EDI Training will include four webinars, on topics that will be defined during the first part of 2021 on the basis of the specific needs of the SPINs and after listening specifically to operators.
All events will include presentations by the speakers and interaction, group work and to test the tools.
The synchronous events will be carried out on the Webex-Cisco platform and then inserted into the EDI channel for companies, in order to allow a subsequent visualization, also in asynchronous mode.